Hejhopp!
Började dagen med att bli väckt halv åtta av att Abbie storgrät för att hon inte ville borsta tänderna. Jennifer hade precis åkt iväg till jobbet så jag fick ta hand om det. Det finns roligare sätt att börja dagen kan jag säga.. Men det löste sig, hon borstade tänderna och vi skjutsade Ava till skolan. Sedan hem igen och fixa Abbie för förskolan. Dom skulle ha halloweenfest idag så hon fick ta på sig sin dräkt (Dorothy från Wizard of Oz). Fixade lunch till henne också innan det var dags att lämna henne på förskolan.
Efter det mötte jag upp Giulia, Christian och Torun för lunch på en thairestaurang. Himla trevligt!
Sen iväg och hämta upp Abbie igen, tanka, hämta Ava och så hem igen. Nu tar Abbie sin tupplur, och jag och Ava ska antagligen pyssla lite. Och det var dagen så långt.
Ikväll blir det nog att skriva på min uppsats till helgkursen nästa vecka, och kanske åka över till Giulias för lite tiramisu. Får se helt enkelt.
Hoppas ni har det bra, det har jag!

So Long!
Tredje och sista delen med Hawaii-bilder kommer lastat här!

Började fredagen med att åka och kolla på den här utsikten. Och för att äta portugisiska donuts på ett café vid vägen.

När vi hade kommit tillbaka till stugorna i regnskogen efter vår lilla morgonutflykt så packade vi ihop alla våra saker för att åka till den här stranden, där vi skulle bo dom sista två nätterna. Vi tältade alltså på en liten gräsplätt supernära stranden. Sämre campingplats kan man ju hitta.

Efter att ha fixat våra tält åkte vi vidare till en annan strand, som var full av sköldpaddor! Dom låg alltså utspridda lite överallt på stranden, och simmade runt i havet. Så himla häftigt ändå.

Sen bar det av till nästa strand, där det skulle vara bra vågor så vi kunde köra lite boogieboard. Så det gjorde vi resten av dagen, och badade och hade det allmänt bra helt enkelt. En fin solnedgång fick vi också.

Sista dagen innan hemresan så åkte vi hit efter frukosten för dom som ville ha kaffe. Inget fel på den utsikten
alltså.
Efter detta så åkte vi till ett bra snorkelställe, men där blev det inga bilder tyvärr..

Resten av dagen spenderades på en jättefin strand med bra vågor. Fin solnedgång där också. Och en gruppbild på hela gänget var vi ju tvungna att ta såklart.
Efter strandhänget åkte vi till en thairestaurang för att äta, enda gången under hela veckan som vi inte gjorde maten själva. Och på söndag morgon var det bara att packa ihop alla saker, åka till flygplatsen, säga hejdå till alla och sedan sätta sig på flyget tillbaka till San Francisco där min värdfamilj väntade på mig.

Hade en fantastiskt fin vecka, fick se och uppleva mycket och har lärt känna några riktigt härliga människor. Och att jag vågade åka iväg på det här, alldeles själv. Aah, ganska bra gjort av mig ändå om jag får säga det själv.

Här kommer en bildbomb från torsdagens äventyr på Hawaii!

Började dagen med att åka till Akaka Falls, såhär såg det ut där.

Sen åkte vi till Rainbow Falls. Där fanns det ett stort träd man kunde klättra i. Så det gjorde vi såklart.

Sen så var det black sand beach som gällde. Ganska coolt ställe ändå.

Och sist men inte minst så åkte vi till Hawaii Volcanoes National Park. Så himla coolt var det, ni ser ju röken överallt. Efter middagen, när det hade blivit mörkt åkte vi tillbaka för då skulle man kunna se lavans glöd. Så kom vi tillbaka dit alltså, och så var det så molnigt och disigt så man kunde inte se något alls, och parkvakterna sa att det skulle inte gå bort förräns dagen därpå. Lite besvikna sätter vi oss i minibussen igen och förbereder oss på att åka till stugan i regnskogen igen. MEN så plötsligt kommer någon och säger att man kan se lavan! Så vi rusade givetvis ut igen och visst kunde vi se lavan. Dimman och molnen hade alltså oväntat försvunnit, sån tur! Tio minuter senare var dimman tillbaka, och vi åkte därifrån nöjda.