Sent på fredagen så kom Carolin och Laura till San Diego, så på lördag morgon åkte alla vi fyra till Balboa Park.

Där fanns det massor med fina byggnader, muséer och växthus som vi gick runt och kikade på.

Vi bestämde oss för att spana in San Diego Air & Space Museum. Fullt med flygplan överallt att kolla på, och lite annat också.

Sedan gick vi till  the Spanish Village, där det fanns massor utav små ateljéer där konstnärer satt och jobbade. Det var himla mysigt, och mina nya vans matchade den färgglada marken.

Efter lunch så tog vi färjan över till Coronado Island. Vi kikade i lite affärer, åt jättegoda smores-cupcakes (fick en mini-cupcake på köpet också), gick vilse, hittade rätt igen, såg världens första julgran med elektriska ljus och avslutade med att äta pasta på en jättemysig restaurang. En riktigt fin lördag!
I fredags så åkte alltså jag och Giulia till San Diego! Åkte hemifrån klockan sex på morgonen för att ta BART till Oaklands flygplats, för att sedan flyga ner så långt söderut man kan komma i Kalifornien innan man kommer till Mexico. Det första vi gjorde när vi kom fram var att ta bussen till vårat hostel för att checka in och lämna väskorna. Hostelet låg mitt i Gaslamp Quarter, downtown, med massa restauranger och affärer i närheten, verkligen toppenläge! Efter att ha lämnat väskorna gick vi till ett litet café och åt frukost, för det hade vi inte orkat göra innan så vi var vrålhungriga.

Mysigt café med goda wraps och fina pappersmuggar. Vi norpade åt oss varsin oanvänd bara för att vi tyckte dom var så fina.

När frukosten var uppäten promenerade vi ner till the Marina Park, gick runt och klättrade i träd.

När vi kände oss färdiga där så gick vi tillbaka upp till hostelet för att vila fötterna lite innan det var dags att bege sig igen.

Vi mötte upp Torun som var där på weekend-class, och åkte till Old Town. Så mysigt! Vi bara promenerade runt, kollade i små affärer och posade framför kaktusar. Sedan åkte vi till Ocean Beach och drack smoothies och hängde där ett tag.

Avslutade dagen med att åka tillbaka till downtown och gå runt i en halv evighet för att försöka bestämma oss för vad vi ville äta. Vi hamnade till slut på en jättemysig indisk restaurang där vi fick sitta på kuddar på golvet och ha bollywood-musik i bakgrunden. Rolig upplevelse ändå, och maten var riktigt god!

Så bra första dag i San Diego alltså! Resten av helgens äventyr kommer upp imorgon!

Hejhej!
Kom nästan precis hem från San Diego efter en riktigt bra långhelg. Jag och Giulia flög ner fredag morgon, Carolin och Laura kom senare och idag, måndag, har vi kört hela vägen hem. Halv tolv smög jag mig in i huset, och nu är jag jättetrött och ska sova i en halv evighet (eller till klockan åtta imorgon då jag börjar jobba..). Berättar mer i ett senare inlägg och visar bilder och så!