Hängde ju i New Orleans i helgen på en helgkurs, och jag kom faktiskt ihåg att ta med mig kameran, så här kommer lite bilder. I New Orleans fanns det god mat, fina hus och en salig blandning människor.

Startade lördagen med att sätta mig i en buss och åka runt i New Orleans alltså. Första stoppet blev en kyrkogård. Kanske låter lustigt, men dom är ganska så speciella. Eftersom man inte kan begrava de döda under jord (för mycket vatten) så ser dom allra flesta kyrkogårdar ut såhär.

Efter att ha åkt runt i några av de områden som blev hårdast drabbade av orkanen Katrina (som inte var så roliga att fota men desto intressantare att höra om) åkte vi till utkanten av de franska kvarteren, the french quarters, för lunch. Vi hade lyckats tajma in en helg då en stor matfestival pågick, så efter att ha gått runt och kikat på utbudet fick det bli fish tacos. Och ja, det var helt fantastiskt gott, antagligen den bästa fisk tacosen jag haft!

Vi hade en lunchpaus på ett par timmar, så när maten var uppäten gick vi runt i de franska kvarteren. Kollade på dom fina husen, kikade in i affärer, drack kaffe och sådär. Finfint.

Efter ytterligare en runda i bussen avslutade vi dagen i en park innan det var dags att åka tillbaka till hotellet. Söndagen spenderades i ett konferensrum med en kurs i kreativt skrivande, och på kvällen flög jag tillbaka till Atlanta igen.

Ja, knappt har man hunnit landa från förra helgens tripp till San Francisco innan det är dags att ge sig av igen. Denna gången blev det ett för mig helt nytt ställe, nämligen New Orleans! Behövde inte gå upp så fruktansvärt tidigt denna gången iallafall.. Vaknade, lämnade tjejerna på bussen och åt frukost i lugn och ro innan jag susade iväg till flygplatsen klockan tolv. Har landat och checkat in på hotellet och tänkte bara chilla på rummet och gå och lägga mig tidigt så att jag är redo för helgkursen imorgon. Då får jag åka runt och se vad New Orleans har att erbjuda!

Att jag får denna stora säng helt för mig själv är ju inte fy skam..
Hallå där!
Befinner mig just nu på Atlantas flygplats och väntar på att klockan ska bli 8.30 så att jag kan flyga till San Francisco. Dags för helgkurs och häng med vännerna! Ska bli himla trevligt.
Åkte hemifrån klockan fem på morgonen för jag skulle köra och parkera här själv, och jag vet att det brukar vara ganska mycket trafik även tidigt på morgonen. Plus att det kanske skulle regna. Men när jag åkte iväg så var trafiken inte så farlig, och det duggade lite bara. Så jag svängde in på parkeringen strax efter sex. Fick lagom med tid på mig alltså. Har gått igenom säkerhetskontrollen och fått i mig lite kaffe, och nu blir det fruktsallad till frukost. Finfint.
Har kommit på att jag gillar flygplatser och att flyga och så. Gillar ställen som liksom är mittemellan. Mellanplatser typ. Gillar ju att åka tåg och bil och sånt längre sträckor också. Helst själv, så jag kan vara osocial och läsa, lyssna på musik och dagdrömma. Japp, så är det.
Hoppas ni får en riktigt bra helg, det ska jag ha!